Email Virus – Hiljade poruka „ mail delivery system failure “

Jedan od najpopularnijih metoda za širenje virusa jeste putem e-maila.

Korisnici dobijaju spam e-poštu koja navodno isporučuje fakture, prihode za kupovinu ili podstiče na ažuriranje podataka o računu. Pored toga, poruka sadrži PDF ili JPG dokument, a korisnicima se traži da ih otvore za više informacija. Ovo je tačka u kojoj je računar zaražen zlonamernim programom ako je prilog otvoren. 

Neophodno je proveriti da e-mail dolazi iz legitimnog izvora. U slučaju da imate bilo kakvih sumnji, uvek možete direktno kontaktirati kompaniju i zatražiti da potvrdite poruku. Takođe, uzdržite se od otvaranja elektronskih pisama od ljudi koje ne znate.

Virusi mogu da budu prerušeni u priloge (PDF, doc, docx, xls, xlsx, zip, 7z, exe … ), slike, audio i video datoteke.

Kada korisnik klikne na dugme “Download“, dokument se preuzima na računar. Osoba se podstiče da omogući makre da bi videla sadržaj datoteke. Međutim, ovo je prevara, i nikada ne biste trebali pasti na trikove.

Imajte na umu da ako uključite maliciozne makre, onda će vaš Email virus biti infiltriran u sistem pomoću Hancitor Trojan koji može izvršiti brojne potencijalno opasne radnje na računaru, uključujući sljedeće:

  • Snimanje tastera na tastaturi ( snima vaše šifre pri logovanju )
  • Uzimanje desktop ekrana
  • Pružanje daljinskog pristupa računaru
  • Instaliranje više zlonamernih programa
  • Koristi vaš email za spamovanje i sa njega širi virus drugim korisnicima velikom brzinom

Ako želite da se uverite da e-pošta ili njen prilog nema malvera, uvek možete da otpremite datoteku u pouzdani virus skener i proverite bilo kakve pretnje.

Primer:

Dobili ste email sa porukom „ Poštovani, U prilogu Vam dostavljamo neizmiren račun. Molimo Vas da pogledate. Očekujemo Vaš odgovor …“

U ne znanju kliknuli ste na prilog da proverite ne plaćeni račun i u tom trenutku Vaš kompjuter postaje zaražen virusom.

Posle određenog vremena dobijate brdo poruka na email „ mail delivery system failure “.
To znači da virus šalje hiljade poruka preko vašeg email naloga na validne i ne validne adrese. U zavisnosti od provajdera postoji ograničenje za slanje email poruka na ne validne email adrese u roku od sat vremena. Npr. Ako za sat vremena pošaljete poruku na 5 ne validnih adresa sistem Vas blokira na sat vremena, nemožete da šaljete poruke.

Sta raditi ako ipak postanete zaraženi?

Ako posumnjate da je Vaš kompjuter zaražen virusom prvo što treba da uradite jeste da ga skinete sa mreže – ugasite internet. Time onemogućujete virusu da se širi. 

Druga značajna stvar jeste da pristupite Vašem cPanel-u. Ako nemate podatke za pristup obratite se hosting provajderu ili firmi koja Vam održava web sajt. U cPanel-u kliknite na ikonicu Track Delivery u polju za Email naloge. Tu će te isprtiti sva dešavanja slanja i primanja email poruka. Primetićete da sa jedne adrese šalje veliki broj mejlova na razne nepoznate adrese. To znači da je neki od računara koji koristi tu email adresu zaražen. U sledećem koraku potrebno je sa privremeno suspendujete zaraženi email nalog sve dok se ne očisti virus. To možete uraditi iz cPanel-a kada kliknete na Email Acounts, pronađete zaražen nalog, zatim Manage Suspensions.

Kako ukloniti virus? Rešenje.

 

UKLANJANJE VIRUSA KORISTEĆI SAFE MODE WITH NETWORKIN

Korak 1: Ponovo pokrenite računar na  Safe Mode with Networkin.

Windows 7 / Vista / XP
  1. Kliknite na Start → Shutdown → Restart → OK.
  2. Kada vaš računar postane aktivan, počnite da pritisnete F8 više puta dok ne vidite prozor Advanced Boot Options.
  3. Izaberite Safe Mode with Networking sa liste.
Windows 10 / Windows 8
  1. Pritisnite Power gumb na Windows login ekran. Sada pritisnite i držite Shift , koji je na vašoj tastaturi i kliknite na Restart ..
  2. Sada odaberite Troubleshoot → Advanced options → Startup Settings i na kraju pritisnite Restart .

Kada računar postane aktivan, izaberite opciju Safe Mode with Networking  u Startup Settings.

Korak 2: uklonite virus nekim od anti-virusa.

Prijavite se na zaraženi nalog i pokrenite browser. Preuzmite Avast  ili drugi legitimni anti-spyware program. Ažurirajte ga pre potpunog skeniranja. Skenirajte sistem i nakon skeniranja izbrišite nađene viruse.

U slučaju da virus blokira Safe Mode sa umrežavanjem , pokušajte dalji metod.

UKLANJANJE VIRUSA KORISTEĆI SYSTEM RESTORE

Korak 1: Ponovo pokrenite računar na  Safe Mode with Command Prompt.

Windows 7 / Vista / XP
  1. Kliknite na Start → Shutdown → Restart → OK.
  2. Kada vaš računar postane aktivan, počnite da pritisnete F8 više puta dok ne vidite prozor Advanced Boot Options.
  3. Izaberite Safe Mode with Command Prompt.
Windows 10 / Windows 8
  1. Pritisnite Power gumb na Windows login ekran. Sada pritisnite i držite Shift , koji je na vašoj tastaturi i kliknite na Restart ..
  2. Sada odaberite Troubleshoot → Advanced options → Startup Settings i na kraju pritisnite Restart .

Kada računar postane aktivan, izaberite opciju Enable Safe Mode with Command Prompt  u Startup Settings.

Korak 2: Vratite sistemske datoteke i postavke

Kada se pojavi prozor Command Prompt , unesite cd restore i kliknite Enter .

Sada otkucajte rstrui.exe i ponovo pritisnite Enter .

Kada se pojavi novi prozor, kliknite na dugme Next i odaberite opciju za obnovu sistema na sistem pre nastanka virusa . Nakon toga, kliknite na dugme Next .

Sada kliknite na dugme Yes da biste pokrenuli oporavak sistema.

Kada vratite svoj sistem na prethodni datum, preuzmite i skenirajte svoj računar pomoću anti-virusa i pobrinite se da uklonite sve zaražene e-pošte.